Hanns Heinz Ewers German Text Online
Very little Hanns Heinz Ewers material is available online these days and in addition to my translations I'm trying to make it easier for those that prefer to read the original in German to find online material. The following texts have been made available courtesy of:
Harvard University, Rochester University, University of Toronto, University of California and Google digitized books.
They are offered as ebooks now in the public domain in the United States and Canada. I have simply gathered them together into one place where they can be found more easily.
You will need to go to my website:
anarchistworld.com/hannsheinzewers/ewers.htm for the links at the bottom of the page. They will not load as scribd documents. Enjoy!
Alraune by Hanns Heinz Ewers 1911
Der Zauberlehrling oder die Teufelsjäger by Hanns Heinz Ewers 1909
Das Cabaret by Hanns Heinz Ewers 1904
Ein Fabelbuch by Theodor Etzel and Hanns Heinz Ewers 1901
Deutsche Kriegslieder by Hanns Heinz Ewers 1914
Der gekreuzigte Tannhäuser und andere Grotesken by Hanns Heinz Ewers 1916
Die verkaufte Großmutter by Hanns Heinz Ewers 1922
Steinerne Herzen by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 14, Detroit (Michigan) 12.11.1898
Errare humanum? (Ps: Nazi) by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 19.11.1898
Mein Liebchen, die Malerin by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 16.09.1899
Rote Flammen part 1 by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 21.10.1899
Rote Flammen part 2 by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 21.10.1899
Pferdebahn und Sperling by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 21.10.1899
Schatten by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 28.10.1899
Der Fall Sternberg (Ps: I.H. Bergfeldt) by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 04.11.1899
? ? ? G (späterer Titel: Sphinx) by Hanns Heinz Ewers "Der arme Teufel", 15, Detroit (Michigan) 19.11.1898
Die toten Augen part 1 (mit Marc Henry) by Hanns Heinz Ewers Bote & Bock, Berlin 1913
Die toten Augen part 2 (mit Marc Henry) by Hanns Heinz Ewers Bote & Bock, Berlin 1913
Die toten Augen part 3 (mit Marc Henry) by Hanns Heinz Ewers Bote & Bock, Berlin 1913
Die toten Augen part 4 (mit Marc Henry) by Hanns Heinz Ewers Bote & Bock, Berlin 1913
Das Wundermädchen von Berlin Schauspiel in vier Akten by Hanns Heinz Ewers Georg Müller, München 1913
Hans Krüger-Welf "Hanns Heinz Ewers. Die Geschichte seiner Entwicklung." Leipzig 1922
Der Roman der XII 1909 includes Hanns Heinz Ewers